Červenec 2016

TT - KOUŘ

14. července 2016 v 21:00 | Eva Nováková/Natas |  "TT" tvoříme v okamžiku
K tématu týdne "Hluboko uvnitř" přidávám krátký text. Příspěvky k článku pište ZDE. (klikni na "zde", otevře se nové okno "Fair book", kam můžeš vepsat komentář).

KOUŘ

Pak miluj, co přijde.

Sasko

10. července 2016 v 15:47 | Eva Nováková/Natas |  Fotografie
Cesta do Bavorska mě inspirovala k dalšímu výletu, tentokrát do Saska, jedné z 16 spolkových zemí Německa. I tentokrát jsem si užila adrenalin, i když v podobě ubytování. Ubytování typu IBIS budget bylo velkým zklamáním. Řešila jsem s průvodkyní, recepčním a nakonec se samotnou cestovní kanceláří, protože líná huba holé neštěstí, ale nebudu v tom více šťourat. Každá cesta má svoje a bez toho by nebylo vtipných historek, že. Nejzajímavější pro mne byla návštěva pevnosti Königstein se svými dech beroucími výhledy do okolí a na Stolovou horu. Hned za pevností mě okouzlil zámek Weesenstein, který jsem přejmenovala na zámek Pistácií a hrad Kriebstein. Pohádkový zámek Moritzburg, kde Popelka ztratila střevíček, nepůsobil pohádkově, ale spíše v obležení kejhajících hus a lešení. Přátelé opatrujte se na svých cestách. Příspěvky k článku pište ZDE. (klikni na "zde", otevře se nové okno "Fair book", kam můžeš vepsat komentář).

Bavorsko

6. července 2016 v 9:36 | Eva Nováková/Natas |  Fotografie
V roce 2010 jsem pro jednoho známého koupila jako dárek puzzle o 5000 kusech, na kterém byl vyobrazen kouzelný zámek Neuschwanstein. Ptala jsem se sama sebe, existuje, nepodobal se totiž žádnému z našich hradů a zámků, které jsem do té doby navštívila. Učaroval mě. Začala jsem pátrat, o pět let později jsem se vydala na kratší cestu po Bavorsku. Prohlídka zámku Neuschwanstein byla samozřejmě v plánu, co jsem ale nečekala, že budu ubytovaná v penzionu pod zámkem, na který budu mít krásný výhled z balkónu. Cesta po hradech a zámcích Bavorska začala pod horou Zugspitze, pokračovali jsme přes ledovcová jezera, skokanské můstky a tolik vzpomínanou soutěsku. Trocha adrenalinu hned první den, doslova v nás vodní sprška rozpumpovala krev. Tehdy mi napršelo do kalhot. Zima ani mokro mi nevadí, byl to zážitek, na který se nezapomíná. Z posledních sil jsme si ten samý den prohlédli ještě několik kostelů a klášterů. Celý znavení jsme večer padli do postele, abychom následující dny započali závod s časem, museli jsme totiž stihnout několik prohlídek hradů a zámků. I přesto, že byl program nabitý, užili jsme si to. O jídle se rozepisovat nebudu, postačí jen stručný komentář, že nám chutnalo až se nám dělali boule za ušima. http://www.neuschwanstein.de/englisch/palace/ Příspěvky k článku pište ZDE. (klikni na "zde", otevře se nové okno "Fair book", kam můžeš vepsat komentář).

TT - Úsměv, prosím

5. července 2016 v 18:46 | Eva Nováková/Natas |  "TT" tvoříme v okamžiku
K tématu týdne "Falešný úsměv" přistupuji hravou formou experimentu, který vyvolává otázky. Existuje definice falešného úsměvu? Pokud ano, domnívám se, že by muselo dojít k jeho zevšeobecnění, aby definici bylo možno aplikovat na "vzorové situace". Je-li tomu tak, pak by měl být falešný úsměv také měřitelný, abychom jej vůbec mohli definovat. Zde se dostávám k otázce existence všeobecně uznávané měrné jednotky falešného úsměvu. Je či není? Příspěvky k článku pište ZDE (klikni na "zde", otevře se nové okno "Fair book", kam můžeš vepsat komentář).

TT - Posnídám

3. července 2016 v 8:49 | Eva Nováková/Natas |  "TT" tvoříme v okamžiku
K tématu týdne "Jdi a kup si mozek" nehodlám plivat jedy, raději v klidu na vlně experimentální poezie posnídám "mozeček". Vysvětlit si to můžete dle své politiky. Příspěvky k článku pište ZDE (klikni na "zde", otevře se nové okno "Fair book", kam můžeš vepsat komentář).